AS FUNCIÓNS POLINÓMICAS
Análise
 

1. As rectas no mundo que nos rodea
Trátase de recoñecer a importancia das rectas que pasan pola orixe en fenómenos ou actividades da vida cotiá

f(x) =mx

      
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
1.- Cambia na escea o valor de Escolle para que valga 1. É fácil entender, xa que vai a fórmula, que a recta representa un exemplo do movimento rectilíneo e uniforme MRU. Responde a:

a) ¿Cántos kilómetros leva percorridos logo de 2 horas?

b) ¿Cánto tempo precisa para percorrer 9 kilómetros?

Busca outros exemplos que apliquen este tipo de funcións e discute os casos cos teus compañeiros.

2.-Cando Escolle vale 2 temos unha gráfica das chamadas a cachos. Todos eles son rectas.
A actividade consiste en atopar ou propoñer un enunciado ou actividade que sexa representado/a por dita gráfica. Non ten por que ser única. Compara a túa proposta coa dos compañeiros.




2. As funcións afíns  f(x) = mx + n

Evidentemente a maioría das recta non pasan pola orixe (0,0). Nesta escea vamos ir representando distintas situacións cambiando o punto para onde queiras. Aproveitamos para analizar cando unha recta é crecente ou decrecente
     
Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
3.-Cambia a posición do punto P e observa como vai  cambiando a ordeada n da recta.

É importante comprender que iso non cambia a "inclinación" que a recta ten respecto do eixe X xa que a pendente non cambia.

4.-¿Qué acontece coa recta cando a pendente é o?

5.- Busca en internet o significado na monotonía dunha función. Analiza cómo afecta o signo da pendente á monotonía da recta.



 

3. AS PARÁBOLAS  f(x) = ax^2 + b

As funcións polinómicas de 2º grao aparecen en multitude de problemas económicos. Nesta escea queremos ver cales son as características tipicas dunha parábola , expresión gráfica  de dita función. Temos escollido o caso máis sinxelo xa que non temos o termo coa x.

Esta unidad interactiva requiere la máquina virtual de Java J2RE.
6.- Podemos variar o valor do coeficiente a que fai que teñamos unha expresión de 2º grao. Son as parábolas máis sixelas. Observa que o eixe de simetría sempre é o eixe Y.

Fai unha táboa no teu caderno, dándolle a a os valores 1,2, 0, -1, -2 e comparando as gráficas, anotando as características atopadas

7.- Ainda que aparece na gráfica, compre que estudes o significado da curvatura dunha función, é decir, que significa que sexa cóncava ou convexa. Logo comproba como cambia na escea cando cambiamos o signo de a.



  Subir   Voltar a inicio   Páxina seguinte  
           
  Francisco Varela Arís
 
© Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Año 2012
 
 

Licencia de Creative Commons
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.