Resolució de problemes d'extrems condicionats.
Exercici 1.
Llegeix
atentament:
Un filferro té 12 cm de longitud. Construeix amb ell un rectangle que tingui l'àrea màxima. Modifica el valor del paràmetre "perímetre" que es la longitud total del filferro. Mou el punt P i observa cóm es va modificant el rectangle i l' àrea del mateix i com queda reflectit el seu valor al rastre associat. Aquest rastre és el de la gráfica de la funció àrea del rectangle. |
Exercici 2.
Llegeix
atentament
De tots els rectangles d'àrea constant, igual per exemple a 20 cm2, determina les dimensions del que té perímetre mínim. Observa l'escena, modificant el paràmetro "area" y comprovaràs cóm es van formant els diferents rectangles en moure el punt P. En aquest exercici es tracta de que minimitzis la funció perímetre del rectangle. Al igual que a l'exercici anterior veuràs que al moure el punt P hi ha un punt que va deixant un rastre que no és altre que la funció perímetre que hem de minimitzar. L' escena representada et donarà un clara idea de cóm es comporta dita funció. |
Exercici 3.
|
Llegeix
atentament
Un ciclista ha d'anar des d'una ciutat A situada a la carretera fins a un punt B situat al camp. Les distàncies són les que s'indiquen a la figura. La velocitat que assoleig per carretera és de 400 m/min. i per camp a través és de 200 m/min. Determina la trajectòria que ha de seguir perquè el temps que inverteixi en el recorregut sigui mínim.
Observa l'escena, modificant els paràmetes "distància-horitzontal" i "distància_vertical" i després mou el punt P. En aquest exercici es tracta de que minimitzis la funció temps total emprat per anar del punt al punt B. Al igual que a l'exercici anterior veuràs que al moure el punt P hi ha un punt que va deixant un rastre que no és altre que la funció temps total que hem de minimitzar.
|
Mª Dolors Elizalde Rius | |
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Any 2007 | |
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.